zarainamerika.reismee.nl

School, drukke dingen en weetikveelwat

Hoi allemaal


Ik leef nog. Ja, okay dan. Ik typ dit verhaal nu vanaf MIJN NIEUWE FANTASTISCHE MACBOOK PRO. Ik begrijp nog niet helemaal hoe dit geval werkt maar goed, dat komt vanzelf wel. Ik heb skype gedownload dus ik kan vanaf school skypen. Aayyy 10 punten voor wifi op school. Over school gesproken...misschien is het toch niet zo heel slecht hier. Ik bedoel, ik heb dan wel geen kluisjes, sportteams of leuke vakken maar ik heb weer andere dingetjes.

1. Laptops in plaats van stomme ouderwetse schoolboeken. Ja je moet met de tijd meegaan toch. En ik kan hem thuis gebruiken dus hoera.

2. Wellness. Okay dit is best wel een redelijk geweldig vak. We gaan 3x per week sporten in de sportschool van de OSU (Ohio State University) en dat is echt super mooi. Ze hebben alles. We mogen zelfs zwemmen. Ik heb een pas dus ik kan gaan wanneer ik wil. Jaja, exchange students komen gemiddeld 10 kilo aan in 10 maanden....DAT GAAT MIJ DUS MOOI EVEN NIET GEBEUREN.


3. Blijkbaar zijn er bepaalde clubs op woensdagmiddag. Wat voor clubs dat precies zijn weet ik niet maar het is ten minste iets toch.

4. Iedereen is superaardig. Ik heb maar 4 vakken dus minder kans op vervelende leraren (die ik dus niet heb

Cool
) .

5. Omdat de school zo gericht is op goede cijfers halen en blabla, zal het waarschijnlijk makkelijker zijn als ik terugkom naar Nederland. Oh ja, ik hoef geen mastey cijfers te halen (hallelujah). Mastery betekent 90% of hoger dus een A.

Ik ben trouwens vorige week woensdag begonnen en we hadden eerst 3 dagen advisory. Dat is ongeveer mentorklasgedoe. Mijn advisory teacher (mentor dus) heet Miss. Friday. Ze is nieuw en heel aardig. We hebben vooral dingen besproken en spelletjes gedaan die 3 dagen dus het was wel oke. Vrijdag zijn we naar de OSU campus geweest en hebben we een fotospeurtocht gedaan. Was wel leuk. Zaterdag heb ik nieuwe kleren gekocht ( bij een thriftstore) en ze waren supergoedkoop dus yay :). Ik heb ook maar een nieuwe rugzak gekocht hehe. Ik heb ook een simkaart gekocht zaterdag dus ik ben redelijk blut nu. Oeps. Zondag zijn we weer naar de kerk geweest ( nog steeds redelijk awkward dus aankomende zondag maar niet mee) en daarna had ik een Ayusa meeting met mijn state coordinator Paul(ofzoiets) en andere studenten die in en rond Columbus en Ohio wonen. Was heel gezellig en weer wat nieuwe mensen leren kennen.

Maandag was de 2e 1e schooldag want toen begon het echt. Natuurlijk meteen huiswerk meegekregen maar dat was een Get to know you blad voor alle vakken...dus dat was niet zo heel erg

Laughing
. Ik moet dus elke ochtend om 6 uur opstaan en doordat onze auto's issues hebben zijn we steeds redelijk laat thuis en ben ik helemaal kapot...Ik mis mijn fietsje. Zorg er goed voor.

Maandag ben ik ook begonnen met Tumbling. Dat is een soort turnen maar meer gefocust op trampolines, salto's, flikflaks en dat soort dingen. Ik ben samen met een ander meisje de enige in de groep (wat dus geen groep is) en dat is wel fijn. Misschien kan ik over 9 weken een flikflak ofzo. Of ik heb mijn nek gebroken ofzo, geen idee wat er gaat gebeuren maar ik vond het heel leuk. Heb wel spierpijn.

Oh ja, vanochtend hebben we voor het eerst gesport in de OSU sportschool en we zijn maar gaan indoor voetballen. Hehe, Amerikanen zijn er niet zo heel goed in dus we hebben meer gelachen dat gevoetbald.

Aankomende zaterdag gaan we met Paul een een aantal exchange students naar een achtbanenpark. Dat word leuk! Ik ga er vrijdagmiddag/avond heen en blijf dan met 2 andere meiden slapen. Niet erg handig aangezien ik waarschijnlijk ontzettend moe ben maarja.

Ja...dat was het ongeveer voor nu. Alweer zo'n lange blog...sorry not sorry. Ik ga maar eens slapen. Met foto's is het nog niet helemaal gelukt dus die komen later. Sorry.

Xoxo-Zara

Song: Uhh...ik had hier misschien even over na moeten denken. Luister maar eventjes naar Fifth Harmony- Bo$$ ofzo hehe.

Reacties

Reacties

Jade

Wauw! Zo blij voor je dat het niet zo erg is als het leek!! Have fun there xxxx

marcel

En heb je al een Ice Bucket Challenge gehad tbv ALS ziekte?

Sylvie

Haha nou school klinkt al een stuk beter gelukkkig! Ik ben wel echt jaloers op de OSU hoor! En op de thriftstore :)
Heel veel plezier en succes verder!
X

Ellen

Lieve Zara, echt enorm leuk je verslag te lezen. Ik zie de dingen voor me. Zelfs jij in een kerk. Maar ook als salto-held op de trampo. Je kunt het allemaal! Ik hoor ook dat mijn broer en je moeder extra geld kunnen storten. Als ik dat tussen de regels kan lezen, kunnen zij dat ook ;-) Heel veel plezier en blijf schrijven! Dikke kus van ons alle 4, Ellen

Chantal

Wat ben ik blij dat het goed met je gaat :) Je bent altijd al een turnstertje geweest. Ik hoop snel weer van je te horen en die skypesessie staat :) Dikke kus van mij. Btw heb je vma's wel goed gevolgd ;)

Neighbor Fonz

Hee Zara. Leuk dat allemaal zo te lezen. Breng die rugzak maar weer terug; al die indrukken die jij ondergaat passen er nooit in; je hebt een grotere nodig. Dat is zowiezo handig wanneer je in dat funpaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrk in de aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaachtbanen zit, hangt en vliegt. Hal lee loe ja. Geniet meid en houd de zaak heel. Vergeet niet in de spiegel te kijken iedere ochtend en zeg de woorden: Hey Zee, you're okidoki

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active