zarainamerika.reismee.nl

NYC, gastgezin en 1e schooldag

Hoi allemaal,

Vorige week woensdag was het dan zover, we gingen naar NYC!!!! Ik moest om 5 uur opstaan en mijn laatste spullen pakken om vervolgens naar Schiphol te gaan. Eenmaal op Schiphol moest ik me even aanmelden en werd er een foto gemaakt. Gini, Chantal, Evelien en Anouk kwamen ook naar Schiphol dus dat was heel leuk. Soort van. Ik moest me inchecken en vervolgens hadden we nog even tijd om iets te eten of drinken. Uiteindelijk moesten we dan toch afscheid nemen.

In het vliegtuig had ik lekker 2 stoelen voor mezelf dus ik kon enigzins slapen. Na 7 uur ofzo kwamen we aan op Newark, NJ en moesten we door de immigratiedinges. Om een uur of 3 kwamen we aan in het hotel en kregen we onze pasjes voor onze kamers. Ik deelde een kamer met Anne, Tara en een Frans meisje. Best gezellig dus. Later gingen we nog even zwemmen en pizza eten en toen gingen we slapen.

Donderdag werden we om 7.15 wakker want om 8.15 moesten we al bij de uitgang van het hotel zijn voor de bus. We ontmoetten de onze eerste gids en gingen naar Central Park. Ik vond Central Park de leukste plek in New York. Het was zo mooi en rustig en het lijkt zo natuurlijk terwijl het natuurlijk door mensen is gemaakt. Na Central Park gingen we naar Fifth Avenue. Naar de Apple Store, FAO Schwarts (speelgoedwinkel) en A&F. FAO was zooooo geweldig. Ze hadden enorme pluchen beesten ( super duur natuurlijk

Wink
) en zo veel snoep en weetikveelwatnogmeer. De Apple store...ja...uhh...speciaal i guess? Ze hadden gratis wifi. Er was een rij voor de A&F dus daar zijn we maar niet ingegaan. Hierna gingen we naar MACY'S om te lunchen. Lunchen is duur in New York...Na de lunch kregen we wat vrije tijd om te winkelen. Ik heb maar even een sleutelhanger gekocht. Na het shoppen gingen we over de Brooklyn Bridge lopen. Natuurlijk weer veel foto's gemaakt. Na de Brooklyn Bridge kregen we wat vrije tijd aan de overkant en daarna gingen we naar het Hard Rock Cafe. Na het eten kregen we wat vrije tijd op Times Square en ben ik met Julia naar de Disney Store geweest en hebben we op de trap op Times Square weer veel foto's gemaakt. Ik geloof dat we daarna weer naar het hotel gingen. Dat was het voor de eerste dag.

Vrijdag mochten we iets langer slapen. We werden weer door de bus opgehaald en we begonnen bij het 9/11 Memorial. Dat was echt mooi/indrukwekkend. Zo groot...De gids was te laat dus we waren daar ongeveer 10 minuten en toen moesten we weer verder. Na het 9/11 Memorial gingen we op een boottour rond het vrijheidsbeeld. Ook weer enorm natuurlijk. Alles is hier groot

Tongue Out
. Na de boottour gingen we lunchen en na de lunch gingen we naar de subway om naar Coney Island te gaan. Ik ben met Jade, Annemarie, Judith, Roos en Isolde in de houten achtbaan gegaan en daarna met Roos en Isolde in eenofandere andere achtbaan waar je in moest liggen...die was redelijk eng haha. Na Coney Island gingen we pizza eten ergens en daarna gingen we naar de Top of the Rock. Het uitzicht was geweldig. Ook weer veel foto's gemaakt. Blij met mijn cameraatje hoor
Smile
. Na de Top of the Rock namen we afscheid van de gids en gingen we terug naar het hotel. Na een soort afscheidspraatje gingen we allemaal slapen want de volgende ochtend moesten we naar onze hostfamilies!

Zaterdagochtend om kwart voor 5 werd ik wakker gemaakt en moest ik me klaarmaken om naar het vliegveld te gaan. Op het vliegveld ging alles verbazingwekkend makkelijk en snel en toen moest ik nog anderhalf uur wachten *zucht*. Gelukkig was ik met een Duits meisje dus konden we nog even praten over van alles en nogwat. Om half 9 moest ik vliegen. Dit was het kleinste vliegtuig waar ik ooit in had gezeten. Maar hallelujah ik heb het overleeft. Gelukkig stond mijn hostfamily me al op te wachten op het vliegveld en kreeg ik mijn koffer ook al vrij snel. Paul was er ook (mijn local ayusa persoon) met zijn Braziliaanse Exchange Student en hij had al iets gepland voor aankomende zondag dus ik zie wel wat ik dan ga doen. Nou goed, zaterdag ging ik met mijn Hostfamily nog even naar het winkelcentrum voor Bradley's telefoon en om een simkaart voor mij te kopen. Dat simkaart gedoe moet nog even wachten want je kan hier blijkbaar geen prepaid kaarten kopen ofzo. Komt wel goed geloof ik. Dat was ongeveer zaterdag geloof ik.

Zondag gingen we naar de kerk...Nou dat was een groot ongemakkelijk event want ja..ik ben niet gelovig en er werd veel gebeden, verteld en gezongen over 'de Heer' en Jezus. Ik heb wel een aantal mensen ontmoet ( waarvan ik de namen niet heb onthouden) dus dat was wel leuk. Daarna hadden we een soort picknick die mijn hostparents moesten organiseren voor 8th graders. Dat was wel gezellig. En ik heb een jetski bestuurd. Hehe, de eerste keer dat ik op zo'n ding zat en ik mocht bijna meteen sturen. Na de eerste keer kwam er natuurlijk een tweede keer en een derde keer. De derde keer ben ik er vanaf gevallen...hehe oeps! Ik bestuurde hem toen niet. En ik heb hem niet gesloopt

Tongue Out
! Yay! Dus, zondag was een leuke dag.

Maandag gingen Brian, Bradley, een paar vrienden van Bradley en ik naar een waterglijbanenpark. Ook Leuk! Gezellige dag gehad en natuurlijk van alles glijbanen gegaan

Cool
. Dat was maandag dus.

Dinsdag gingen Brian, Bradley en ik naar de school. Ik ga naar de Metro Early College High School *sarcastische yay*. De school is 40 (!!!!!!) minuten rijden dus ik moet elke ochtend om 6 uur opstaan *sarcastische jippie*. De school is GEEN typische Amerikaanse high school dus daar baal ik ontzettend van. Geen kluisjes, geen sportteams maar wel heel veel huiswerk *driedubbelsarcastische jippiejayeey*. Nou goed, ik heb mijn vakken gekozen en mijn laptop betaald. Ik heb het eerste semester Wellness, Spanish 3, English 11 en Chemistry. De vakken duren 90 minuten per les en ik heb ze elke dag. 'S avonds zijn we schoolspullen gaan kopen en daarna slapen want ik moest woensdagochtend om half 5 (!!!!!!!!!!) opstaan.

Woensdag (vandaag dus duhh) had ik mijn eerste schooldag. De eerste drie schooldagen zijn vooral kennismaking met je mentorpersoon en een beetje regels bespreken. Redelijk saai dus. Een aantal regels zijn onder andere de (belachelijk strenge) dresscode. De dresscode is business casual, omdat de school je voorbereid op college en het business leven. Ik mag ook alleen maar A's halen. Dat betekent dus 90% of hoger voor alles. *zevendubbele ontzettend puur sarcastische hoera*. Jullie zullen wel begrijpen dat ik niet erg blij ben met de school. Maar ja, het is dit of niks dus erg veel keus heb ik niet.

Ook zijn me een aantal dingen opgevallen hier. Vlaggen! Overal hangen Amerikaanse vlaggen. Niet overdreven, ze hangen serieus overal. Amerikanen zijn trots op hun land...juist ja. Alles is hier ook groot. Er is een supermarkt op 2 minuten afstand en mijn hostfamily noemde het doodleuk een 'kleine' supermarkt. Een supermarkt ter grootte van 2 jumbo's...okay dan. Oh ja, avondeten doen ze ook niet echt met zijn allen. Ik geloof dat dit het wel was. Sorry voor de belachelijk lange vervelende zeurblog. Volgende blog schrijf ik volgende week wel ofzo. Oh ja, foto's komen ook later.

XOXO- Zara

Song: Miley Cyrus- The Climb.

Reacties

Reacties

Lida

Leuk om te lezen hoe het gaat, en ja school je hebt te veel films gekeken daar lijkt het altijd veel leuker. heel veel succes nog daar en het wordt vast een prachtige tijd.
Groetjes Frans en Lida.

Marcel Krijvenaar

Leuk verslag Zara, school zal ongetwijfeld gaan wennen dus blijf positief.

Thierry

Hé Zara
Veel succes op school dus alleen maar 10 dan breek ik het Kkc niet af. Nog veel plezier

Chantal

Heee lieverd,
Supervet wat je allemaal gedaan heb. Achja zie het zo, het is beter dan nog n jaar KKC ;) Gewoon ervoor gaan tis een nieuwe ervaring. Ik hoor hopelijk snel weer van je :* Dikke kus

Mirella

Hee Zara, leuk weer wat van je te lezen. Leuke dingen gedaan lees ik en tja...dat naar de kerk "dingetje" had Ron mij al verteld dat dit zou gaan gebeuren. Tenslotte heeft hij 7 jaar lang in Amerika rondgehangen dus hij weet een klein beetje hoe het werkt;-) Niet alleen de grote supermarkten zijn daar normaal maar ook de grote afstanden begrijp ik? 40 minuten om naar school te komen wauw. Dan kun je nog even bijslapen in die 40 minuten of snel je achterstallige huiswerk even afmaken. Het zal best wennen zijn voor je maar ik weet zeker dat je een fantastische tijd gaat krijgen. Ik zie uit naar je volgende verhaal. Dikke kus en knuffel van ons XXX

Elise

Hee Zara, ontzettend leuk om je blog te lezen.
NY City gezien...top - glijbaanparadijs...toppie - kerk...zie dat maar als een rustpunt. Probeer maar met je ogen open te slapen ;) - school...ach, alles went en voor je het weet moet je weer naar het KKC maar ben je een schat aan ervaringen rijker.
Have fun ... xxx

Marcel

Hi Zara, jetskieën he, denk maar niet dat je dan straks thuis de motor kan pakken. Ik vond het skypen wel een aparte ervaring hoor, leuk om te zien dat je zo goed in het gastgezin past. Doe je best en slurp zoveel mogelijk informatie op.
Groetjes.

Ellen

Lief nichtje, wat een avontuur. Heel veel plezier en succes en blijf schrijven want ik volg het graag hier vanuit mijn 'luie' stoel ????. Kus Ellen

Ellen

de vraagtekens waren een ….

just saying ;-)

Lisa

Omg hahaha Zaar zo typisch hea...
Die supermarkten ik had ook al eerder gehoord dat dia van ons evht minisize waren en daar echt gigantisch..
Maar ben wel jaloers hoor, al die dingen in New York, 9/11, Macy's omg.
Wel jammer van je school, maar het komt wel goed denk ik. Zelf ook cultuurfanaat dus je zal nog veel meer cultuur meemaken dan je ws denkt haha :)
Dusss, ik hoop dat je op tijd naar bed gaat om t te overleven haha.

Succes :)

Magdali

Heey Zaar,

Klinkt super fet en super saai... Zie het goede: je zult wat tijd nodig hebben om de supermarkt te plunderen.. Heb je in elk geval nog wat te doen ;b

Luisa

Hoi Zarà,

Wat een verhaal. Leuk om te lezen.Tja vroeg opstaan is even wennen en vwb het kerkbezoek, daar houd je ook weer bekenden aan over en een nog positievere kijk op het leven. High school op TV is toch weer anders dan in het echt begrijp ik uit je verhaal dus je wordt geen cheerleader dit jaar. Maak veel vrienden en doe je best, dan komt de rest (bijna) vanzelf.
XXX

Marie-Louise en The Fonz

Hey, jay Zarà,

Nou, ik heb het al in de gaten, dat gaat een mooie roman opleveren volgend jaar of het jaar daarna.. en dan wel in het engels natuurlijk! Meid, deze ervaringen kun je allemaal in je rugzak stoppen, hier ken je alles al dus zuig alles in je op daar! Liefs van Marie-Louise en The Fonz

Majda

pfffff Wauw! Wat een bezigheden Zarà :-)
Hartstikke leuk dat je in zo'n korte tijd zoveel tegekke dingen hebt gezien en gedaan.

Het vroege opstaan is inderdaad wel pittig.
En alléén maar A's halen op school? Laat je niet gek maken hoor! Heb je namelijk helemaal niets aan ;-) dag lief, groetjes van ons X

netty geerking

hallo lieve meid
leuk om je zo te kunnen volgen.
spannend allemaal maar je kunt niet meer doen als je best het lukt je wel daar ben ik zeker van .
vroeg op staan daar wen je ook wel aan heb je de hele
dag nog voor je uit rusten bedoel ik.

oma marleen en opa peter

wat maak je toch veel mee. wij de feestdagen grieperig doorgebracht, .maar nu zijn we er weer bij. wel leuk bij ellen, rob en kids geweest; altijd goed. zondag naar kimberley v.w haar 18de verjaardag en ton viert dat hij 50 wordt gaan 14 dgn naar Tenerife; zonnetje pakken. als we thuiskomen, staat onze nieuwe keuken er. spannend!!!!! groetjes van ons uit landsmeer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active