zarainamerika.reismee.nl

DrukDrukDruk

Hoi allemaal!

Pffffff Wat heb ik het druk. Ik heb geloof ik in de afgelopen 3 weken meer gedaan dan ik de zomervakantie...yikes. Even denken wat ik allemaal gedaan heb, wat heb ik toch een slecht geheugen. Oh ja! Hier komt het hoor.

Vrijdagavond ging ik naar Paul (cr) en bleef daar met 2 andere meisjes slapen want we gingen de volgende ochtend naar Cedar Point. Dat is een achtbanenpark met een aantal andere attracties, je kunt het een beetje vergelijken met de Efteling of Walibi ofzo. Er waren veel rijen dus we zijn niet overal in geweest. Maar het was wel ontzettend leuk! We waren met 11 mensen in totaal. Paul en zijn vrouw, hun zoon Hunter, hun exchange students Jan (Duitsland) en Alex (Brazilie), Natacha (Frankrijk, Jodie (Frankrijk), Liz (Jodie's hostsister), Ko (Japan), Domenica (Ecuador) en ikzelf geloof ik. Leuke dag dus

Smile
. Jodie, Liz en ik bleven nog een nacht slapen dus yay.

Zondag regende het ontzettend hard, ben ik natuurlijk wel gewend

Wink
. Brian haalde me op bij Paul en we gingen naar de kerk. Ik vind het nog steeds een beetje raar maar ik is al minder awkward en saai. Ook de mensen daar zijn allemaal heel erg aardig. Ik word steeds voorgesteld aan nieuwe mensen en andere mensen die ik al heb ontmoet beginnen ook de hele tijd een gesprek met me. Hardstikke leuk maar ik ben zo slecht in namen onthouden dat ik het elke keer weer moet vragen...Oh ja, de nichtjes van mijn Hostfam waren er het hele weekend (Ivm Labor day hadden we maandag ook vrij) dus dat was heel gezellig. Zondagnacht heb ik nog tot 3 uur 's nachts met Natalie gepraat en gediscussieerd over een aantal dingen. Vooral over haar geloof en hoe ze over dingen denkt, heel interessant. Yay Sister bonding, whoooo!

Maandag was eigenlijk een redelijk saaie huiswerkmaakenniksdoendag (muwhahah, is het je in 1x gelukt om te lezen? Wedden van niet

Tongue Out
). En 's avonds gingen Bradley, Brian, Lisa en ik naar een park om Gracie ( de hond xD) uit te laten. Natalie had Cross Country practice.

De afgelopen schoolweek was een beetje vreemd. Het ene moment begrijp ik alles en het andere moment ben ik helemaal de weg kwijt. Vandaar dat ik woensdag heel leuk ongeveer 4 uur aan mijn huiswerk zat en niks af kreeg. Dus ik ga nu voor Scheikunde, Engels en Spaans naar de Office hours na school op bepaalde dagen ( Extra bijles/hulp). Ik ben toch nog minimaal anderhalf uur op school nadat de school uit is en dan kun je beter iets nuttigs doen toch? ( niet dat skypen niet nuttig is ofzo haha). Ik had vandaag (vrijdag-ish) mijn eerste echte test/quiz voor scheikunde ( ik had donderdag Office hours dus ik geloof dat het wel goed ging) en ik heb mijn eerste cijfer binnen ( ook voor scheikunde) en jaja een A whoopwhoop

Cool
Tongue Out
Smile
. Het was voor een 'lab'. Dat is dus gewoon een proefje. De proefjes die we tot nu toe gedaan hebben, heb ik allemaal in Nederland al gedaan maar met iets minder gedachte erachter dus het is eigenijk herhaling maar met extra leerdingetjes.

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de school hier makkelijker zou zijn, maar nee. Ik kom weer op the Metro Early College High School waar ik ongeveeer 5x zo hard moet werken omdat alles in het Engels is, geloof me, scheikunde is al verschrikkelijk in Nederland maar in het Engels is het 10x zo lastig...lucky me xD. Het is wel leuk hoor, iedereen is superaardig, de leraren heel behulpzaam en begripvol ( ik mag een vertaler gebruiken in elke les behalve spaans) en er worden geen domme vragen over Nederland gesteld. Nou ja...een paar dan maar niet zo heel erg als ik gelezen heb. Ik ben natuurlijk alweer bijna vergeten om iets te schrijven over het leukste vak wat ik heb. WELLNESS! Zoals ik al verteld had gaan we 3 dagen per week naar the RPAC en moeten we sporten. Echt heel leuk. Ze hebben zo veel. We moesten voor onzelf fitness goals maken zodat we wel echt iets doen daar en ik heb als goal dat ik 4 km binnen 20 minuten wil rennen, dus dat word hard werken.

Ik begrijp ook steeds meer van mijn laptop dus foto's komen waarschijnijk binnenkort ( dit zeg ik al 3 weken maar goed, ik heb het zo druk dus dat vind ik wel een excuus).

Ik heb ook op de een of andere vreemde manier gemerkt dat ik in plaats van meer Engels ga denken en praten, meer Nederlands denk en praat. Hoe dat komt weet ik niet, maar het gebeurt gewoon. Gelukkig zijn er genoeg aardige mensen die me willen helpen dus ik overleef het hier wel. Ik geloof dat dit het wel was voor nu. Het is hiet tien voor half 1 's nachts dus ik ga maar slapen. Sorry voor het lange verhaal :)

XOXO-Zara

Song thingy : Ik heb de afgelopen paar dagen veel geluisterd naar Yiruma. Modern klassieke muziek, heel ontspannend als je huiswerk maakt. De link is hieronder.

https://www.youtube.com/watch?v=5MbN81MAJFM

Reacties

Reacties

Marcel

Klassieke muziek??? Mis je de piano een beetje?

Sylvie

Klinkt echt heel leuk zaar :D
Toevallig heb ik net van Tatiana Fairytale van Yiruma gekregen xD
EN idd, mis je het pianospelen?

Mirella

Leuk verhaal Zara en het kan mij niet lang genoeg zijn hoor. Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
xx Mirella
ps. ben benieuwd naar de foto's!

Chantal

Jeetje ik wil met je mee hahaha. Klinkt supertof! Ben blij dat alles goed met je gaat :*

Ton Holslag

4 km in 20 minuten? Ik ben al blij als ik 4 kam achter elkaar kan hollen zonder in mekaar te zakken :D

Dennis

Net mocht ik het niet van je lezen dus we doen het nu maar.. (sneaky op phone allez) Leeuk om te lezen! Al heb ik het meeste net dus al op skype gehoord, had je dat niet kunnen zeggen nu heb ik kostbare tijd verspild ;p jk, ook de foto's zijn leuk om te zien :) veel plezier nog!

Lisa

Lieve Zaar,

Het klinkt allemaal zo cool ? Ik denk dat ik btw maar eens een webcam moet gaan kopen hehehe :)

Die playlist... Ik voel me helemaal ontspannen haha, heerlijke muziek ?

Moet echt awesome voelen om letters te halen in plaats van cijfers xD Kan het me niet goed voorstellen hoor :p

Eey en blij om te weten dat ik er een naamgenootje in Amerika bij heb woohoo xD

Liefs, Lies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active