zarainamerika.reismee.nl

Zoveel leuke dingetjes

Hoi allemaal!!

Wat ging de afgelopen week weer snel. Ik ben ondertussen een maand in Amerika en het bevalt me prima hier. Mijn gastgezin sleept me overal mee naartoe dus ik doe genoeg

Smile
. Ik heb gelukkig nog niet echt heel erg heimwee gehad dus daar ben ik heel blij mee.

School is nog steeds niet fantastisch ( welke school is nou fantastisch, kom op zeg) maar ik begin het al leuker te vinden. Er zijn zo veel aardige mensen! Vrienden maken word steeds leuker en makkelijker. Ook zijn er wel clubs op woensdagmiddag na school. Na een beetje rondgekeken te hebben, heb ik besloten om bij het robotics team te gaan. Ja....robotics, dat had ik dus ook nooit van mezelf verwacht maar goed, je moet je nou eenmaal open stellen voor nieuwe dingen

Tongue Out
. Het doel van robotics is het bouwen van een robot en daarmee dan naar een competitie te gaan. Ja, duidelijk toch? Nee dus, sorry. Ik vertel meer als ik meer weet
Tongue Out
. Maar je kan zo veel verschillende dingen doen bij de robotics, dus ik ga me niet zo bezig houden met de robot zelf, maar meer met de marketing en online dingetjes(kan je het zo noemen? Geen idee, ik noem het maar even zo). Ik ga gezellig Jolene helpen met de FB, twitter, whatever pagina bijhouden en de website een beetje up to date houden. Ook gaan we filmpjes maken van het hele proces dus dat word vast leuk. Er zijn best veel mensen bij robotics en ik heb al redelijk veel mensen ontmoet dus yay, new friends.

Op school is ook iedereen superaardig en geinteresseerd dus dat is hardstikke leuk, en ik ben al door een aantal mensen uitgenodigd om iets leuks te doen. Zo heb ik aankomende zaterdag een verjaardag van iemand, yaaaayy.
Vrienden maken is toch niet zo lastig als het lijkt omdat het een redelijk kleine school is, dus als je 1, 2 of 3 verschillende mensen kent, heb je er een week later weer 5 nieuwe vrienden bij, hoera

Laughing
.

De vakken op school zijn nog steeds redelijk lastig maar het gaat al makkelijker. Ik ken ook al iemand die vloeiend Spaans spreekt dus die persoon kan me altijd helpen. Engels is nog steeds vervelend omdat Heart of Darkness zo ongeveer het lastigste boek is wat ik ooit gelezen heb (of geprobeerd in dit geval) dus ik raar het niet echt aan, tenzij je het leuk vind om je boek door de woonkamer te slingeren omdat je er niks van begrijpt, in dat geval is het boek perfect. Scheikunde....oef scheikunde, zo lastig, zo veel termen, zo veel nieuwe dingen, ugh. Maar ik overleef het! En wellness, nog steeds leuk

Smile
, valt niet veel aan toe te voegen.

Even klaar met school nu, ander verhaal. Afgelopen zaterdag ben ik met mijn gastgezin naar een appelplukboomgaard ding geweest en hebben we geloof ik iets van 50 appels geplukt ofzo. Wat was dat leuk zeg! Afgelopen zondag heb ik eigenlijk niet zo veel gedaan.

Ik heb me de afgelopen week constant een beetje ziek gevoeld maar ik heb mezelf steeds uit mijn bed gesleept en ben in de auto naar school gestapt. Dit doe ik eigenlijk vooral omdat ik maar 4 vakken heb, die 90 minuten per les duren dus als je 1 dag mist, mis je ontzettend veel. Ik moest bijvoorbeeld dinsdag 2 prikken halen ( IN PLAATS VAN 1

Cry
), dus ik ging 3 kwartier eerder weg bij scheikunde, de volgende dag begreep ik er vrij weinig van...niet zo handig dus. Overigens hebben we meer dan 2 uur van onze kostbare tijd doorgebracht in de plek waar ik die prikken moest halen, want de geniale zuster begreep mijn papieren niet dus het duurde 2 uur voordat ze eindelijk wist welke prikken ze moest geven....*zucht*. En blijkbaar moest ik ook nog een andere prik hebben dus heeft ze me vrolijk 2 prikken gegeven dinsdag, en over 2 maanden weer want dan moet ik mijn 3e hepatitis B prik halen...Gelukkig kosten ze maar 10 dollar per prik dus ik heb nog geld
Money Mouth
.

Weer iets heel anders (deze blog word zo ongeorganiseerd maar goed dan). Amerikanen zijn heeeeeeeeel snel beledigd en/of voelen zich heel snel aangevallen dus ik moet 3 keer nadenken voordat ik iets zeg zodat ik niemand beledig...Overgevoelige mensen hier pfoe. Ze praten overigens niet zo graag over geloof en politiek, heeft allemaal te maken met meningsverschillen ofzo. Ik snap er helemaal niks van.

Oh ja, ik heb vandaag zo'n 3 uur geskyped met Hannah, een nieuwe vriendin die ik soort van gisteren ontmoet heb bij robotics maar we zijn na onze skype call ongeveer besties. LET OP: volwassenen horen dit woord niet te gebruiken, kans op vreemde blikken is erg groot. We hebben heel veel gemeen en ze woont maar 20 minuten verderop dus hallelujah.

Ik heb trouwens van 2 oma's (en opa natuurlijk) een brief/kaart gekregen. DANKJEWEL

Kiss
. Ik stuur zo snel mogelijk iets terug. Of niet, ik weet het niet. Vast wel, komt goed.

En nogmaals, ik vind het heel leuk dat jullie mijn blog lezen en reacties plaatsen enzo

Smile
. Word ik vrolijk van. Ik kan alleen niet terug reageren op reacties dus vragen stellen kan je beter via FB ofzo doen.


XOXO-Zara


Song: Lucy Hale ft. Joe Nichols- Red dress

Kiss
Kiss
Kiss
Kiss
Kiss

Reacties

Reacties

Marcel krijvenaar

Leuk verslag Zara zo te lezen gaat het helemaal goed komen met je. Ga zo door en hou iedereen op de hoogte .
Groetjes van ons allemaal

Mirella

Hee Zara, wat een superleuk en enthousiast verhaal heb je weer geschreven. Ik vind het knap van je dat je jezelf naar school sleept terwijl je eigenlijk liever of zelfs beter in bed kan blijven liggen:-) dat getuigd toch wel weer van doorzettingsvermogen Zara en dat vind ik helemaal top van je! Ik zag de foto's van het appelpluk gebeuren en dat zag er zeer gezellig uit. Fijn dat je je zo vermaakt en dat je het leuk hebt bij je gastgezin. Ik zie uit naar je volgende verhaal. X van ons.

Ellen

Leuk verhaal weer! En ik heb het kopje "foto's" ontdekt (beter laat dan nooit) dus kan ik af en toe naar je kijken ;-) Take care, have fun en blijf schrijven, x Ellen

Marcel

Ben benieuwd naar de Facebook pagina van de robot.

Chantal

Lieve Zaar,
Wat fijn om weer van je te horen! Ik ben blij voor je dat je je weg goed kan vinden daar, of althans, zo lijkt het. Ik wil wel al je robotics dingen zien he ;) Wij gaan ook snel weer skypen. I love you big kiss mwaaah :* xx

Lisa

Hai Zaar,

Leuk om te weten dat je niet teveel kritiek moet geven op Amerikanen haha, heel handig voor koor hier in NL x)
Maar omg al die prikken O.o

Weet je dat ik btw nog steeds luister naar die Yiruma playlist x) En Kiss the Rain staat erin woehoee!! :D

Waar kunnen we btw je adres krijgen? :P
Ivm met kerstmis hehehe :)
Dikke knuffel van mij :3

Ton Holslag

Geen heimwee? Dus mijn drop was niet echt nodig. Is ze al op?? Klinkt wel heel leuk allemaal. Vooral dat robotica prject. Heb voor een opdracht van m'n studie ook eens een LinkedIn pagina gemaakt om informatie te krijgen en mensen te leren kennen die ook met dat onderwerp bezig waren. Tipje...

Rob en Anita

Effe een berichtje van de buurtjes. Zo te zien ben je al aardig ingeburgerd en wat super dat je gastgezin je overal mee naar toe sleept. Zo te horen is het een school met noord koreaanse invloeden waar je aardig moet buffelen. Fijn dat je, je weg al zo hebt gevonden. Wij denken aan je knuf rob en Aniet X

oma netty

hallo lieverd
je ziet oma volgt je via de computer
fijn dat alles wat makkelijker word met inburgeren
ik stuur je af en toe een kaartje je hoeft niets terug te sturen hoor heb het maar naar je zin .
veel liefs van oma netty.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active